Etat w pełnym wymiarze czasu pracy.
Miejsce świadczenia pracy: Warszawa.
I. Zakres zadań
- kontrola pod względem formalnym i rachunkowym wszelkich dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- nadzór nad procesem obiegu dokumentów zapewniającym właściwy przebieg operacji gospodarczych i finansowych;
- prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
- kontrolowanie prawidłowego opisu merytorycznego faktur oraz klasyfikacji budżetowej;
- terminowe regulowanie zobowiązań finansowych Instytutu na podstawie zatwierdzonych dowodów księgowych;
- organizacja procesów finansowego planowania i kontroli finansowej działalności Instytutu i poszczególnych jego struktur;
- tworzenie projektów rocznego planu finansowego, planów do Długoterminowej Prognozy Finansowej,
- aktualizacja wykonania planu finansowego, analiza odchyleń, proponowanie działań;
- współpraca przy tworzeniu projektów budżetów w ramach planowanych do zawarcia projektów, grantów, umów,
- wstępna kontrola zaangażowania wydatków pod względem zgodności z planem finansowym i budżetami zadaniowymi,
- projektowanie schematu ewidencji w systemach finansowo-księgowych;
- koordynacja i dokonywanie rozliczeń projektów, grantów, umów, zgodnie z obowiązującymi wymogami w tym zakresie, w tym:
- opisywanie dokumentacji w zakresie zgodności wydatków z planem finansowym oraz wszelkich zasad regulowanych odpowiednimi umowami,
- analiza i bieżący monitoring wydatków w zakresie stopnia wykorzystania środków finansowych w ramach przydzielonych zadań dla poszczególnych komórek organizacyjnych Instytutu
- sporządzanie rejestrów VAT oraz deklaracji VAT w określonym terminie;
- rozliczanie podatku dochodowego od osób prawnych;
- sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań finansowych, budżetowych.
II. Wymagania konieczne
- wykształcenie wyższe, preferowany kierunek studiów: finanse i rachunkowość;
- kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe, w tym minimum 3 – letnie na stanowisku głównego księgowego lub zastępcy głównego księgowego;
- znajomość zasad rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych;
- doświadczenie zawodowe w zakresie rozliczania podatku VAT, podatku dochodowego CIT, PIT-4,
- znajomość i umiejętność stosowania przepisów prawa z zakresu:
– ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
– ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
– ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
– ustawy z dnia 8 marca 1992 r. o samorządzie gminnym;
– ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
- znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym,
- odpowiedzialność, własna inicjatywa oraz dobra organizacja pracy,
- umiejętność zarządzanie podległym zespołem,
- umiejętność interpretacji przepisów i analitycznego myślenia;
- wysoka kultura osobista.
III. Dodatkowym atutem będą
- udział w projektach wprowadzania systemu finansowo – księgowego;
- znajomość programu Sage Symfonia.
IV. Wymagane dokumenty i oświadczenia
- List motywacyjny oraz curriculum vitae (CV).
- Kopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie, kwalifikacje oraz zdobyte doświadczenie zawodowe.
- Kopie świadectw z poprzednich zakładów pracy.
- Oświadczenie – zgoda na udział w rekrutacji, stanowiące załącznik do ogłoszenia.
Brak niniejszego oświadczenia lub jego niepodpisanie, powoduje wyłączenie aplikacji kandydata z procesu naboru na wakujące stanowisko.
V. W ramach zatrudnienia oferujemy
- Umowę o pracę.
- Stabilność i płynność finansową pracodawcy.
- Wsparcie rozwoju zawodowego i możliwość podnoszenia kwalifikacji.
- Przyjazną atmosferę pracy.
- Świadczenia socjalne.
VI. Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty aplikacyjne należy składać drogą elektroniczną na adres e-mail: kadry@pzh.gov.pl w terminie do 21 maja 2021 roku; z dopiskiem „Konkurs na stanowisko głównego księgowego w NIZP-PZH”
VII. Zasady organizacji konkursu
Kandydaci poddani zostaną dwuetapowej procedurze konkursowej:
I etap – selekcja wstępna zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu;
II etap – rozmowa rekrutacyjna.
VIII. Unieważnienie konkursu
Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
IX. Zasady postępowania z danymi osobowymi
Informuję, że oferty złożone po terminie, niekompletne lub nieopatrzone stosownymi podpisami, a także kandydatów, którzy nie przystąpią do II etapu postępowania konkursowego lub zostaną z niego wykluczeni – nie będą rozpatrywane.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych kandydatów do pracy jest Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny (NIZP-PZH) z siedzibą w ul. Chocimska 24,
00-791 Warszawa; - administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogę się kontaktować w sprawach przetwarzania moich danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@pzh.gov.pl;
- Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe na podstawie art 6 ust. 1 lit. a) i c) oraz art. 9 ust. 2 lit. b) RODO w zw. z realizacją przepisów wynikających z art. 22 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Dane osobowe kandydatów do pracy są przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji na wolne stanowisko pracy.
- Dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także na rzecz podmiotów, z którymi Administrator zawarł umowę w związku z realizacją usług na rzecz Administratora (np. kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zewnętrznym audytorem).
- Administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie Administratora.
Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy, nie dłużej niż przez okres 90 dni liczonych od dnia zakończenia procesu naboru.
- Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia danych lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. - Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wzięcia udziału w naborze na wolne stanowisko pracy. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak udziału
w naborze na wolne stanowisko pracy. - Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane osobowe.
X. Pozostałe informacje
Kandydaci ubiegający się o zatrudnienie będą proszeni – przed rozpoczęciem II etapu postępowania konkursowego – o okazanie dokumentu potwierdzającego tożsamość.